Kuidas laulu- ja tantsupidu sotsiaalmeedia keeles kõnelema hakkas?

2013. aastal toimunud sotsioloogilise uuringu andmetest selgub, et üle 90% Eestis elavatest inimestest on vähemalt korra oma elus laulu- ja tantsupeost kuulnud, seal käinud, või isegi tantsinud-laulnud. Laulu- ja tantsupeod on meile ja meie maale kuulsust toonud ka üle ilma, ning tõenäoliselt on see üks esimestest asjadest, mis Eestit tutvustades esile tuuakse.  

Milose andmeil on Eestis kokku umbes 1.21 miljonit internetikasutajat, mis teeb kokku umbes 98% kogu elanikkonnast. Kuigi kauaoodatud pidu jõuab meedia vahendusel ja läbi interneti kõigi huvilisteni, siis oleme sarnaselt kolmandikule Eesti elanikkonnast kolinud sotsiaalmeediasse, kus võtsime enda südameasjaks erilisemate hetkede jagamise peoks valmistumisel. Nii saame kõik osa peoprotsessist ja üheskoos suvist pidu oodata. Oma mõtteid laulu- ja tahtsupeo sotsiaalmeediategemistest jagab meiega Annabel. 

Võib tekkida ju küsimus, et kui traditsioon on nii kaua kestnud, siis miks üldse taolist suursündmust turundada on tarvis? Tõsiasi on, et sellele ühisele laulukaare all laulmisele, ning tantsimisele eelneb pikk töö, ning peo raames toimuvad ka mitmed pisemad sündmused, millest ehk igaüks ei tea. Selle jaoks, et võimalikult paljud meie tegemistest aimu ja osa saaksid, anname endast parima, et jäädvustada hetki erinevatelt sündmustelt – osalt nende säilitamiseks ja teisalt üldsusele jagamiseks. Sotsiaalmeedia annab võimaluse kõigile jälgijatele infot kiirelt ja vahetult jagada.’’ 

Veel on meile oluline, et noorte laulu-ja tantsupidu oleks noorte nägu. Sotsiaalmeedia annab meile võimaluse ka pidu neile tuttavasse keskkonda tuua. Meie tiimis on mitmeid töökaid ja tublisid noori, kes kõik peole natuke omanäolisust lisavad, näiteks Markus Sinivee, kes eriti tublit meie TikToki kanalit haldab, ning põnevat sisu toodab. Tundub, et see meeldib ka vaatajatele.’’

Lisaks sellele, et sisu luuakse laulu- ja tantsupeo kanalitele, hõigati mõni aeg tagasi välja, et otsitakse entusiastlikke laulu- tantsu ja pillikollektiive, kes oma teekonda ka teistega jagada tahaks. Võtsime kampa ka tantsurühmad, koorid ja rahvamuusikaansamblid, keda hiljuti oma laulu- ja tantsupeo sotsiaalmeedia kanalites tutvustasime. Nemad on meie südikad saadikud. Kes siis veel suudaks peoprotsessi autentsemalt edasi anda, kui need, kes sellest päriselt osa saavad,’’ ütles Annabel, ning lisas: „See on tõeliselt tänuväärne, et noortel on tahe hoida nii kaua kestnud traditsioone, ning me lausa kibeleme neid ka tänapäevases maailmas jagama. Meile laekus mitme ägeda rühma soov saadikuna teekonda ja oma peoprotsessi teistega jagada – oli näha, et noored lähenevad kõik väga loominguliselt, ning panustavad jagatavasse materjali aega. Sotsiaalmeedias püüame traditsioone noortele arusaadavas keeles tutvustada ning on südantsoojendav näha, et noored tõepoolest tahavad neid  edasi kanda ja anda.’’ 

Hoia meie tegemistel sotsiaalmeedias pilk peal, sest nii saad osa toredamatest paladest peoks valmistumisel. Ja mine tea, ehk naeratab loosiõnn just sulle, sest lähinädalatel on meie kanalitel oodata põnevaid loose ja mänge, mille auhinnaks on piletid laulu- ja tantsupeole! 

Jälgi laulu- ja tantsupidu Instagramis: @laulutantsupidu, TikTokis @laulutantsupidu ning Facebookis hoia meie tegemistel silma peal Laulu- ja tantsupeo nime alt.

– Annabel Parts